Kognitivní zkreslení a chyby v práci s informacemi a strategie jejich předcházení, oblast vzdělávání
Poskytovatel | Technologická agentura ČR |
Program | SIGMA |
Kód projektu | TQ01000052 |
Účastníci | Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy (koordinátor), Vysoká škola ekonomická v Praze |
Cílem projektu je implementovat organizační zlepšení a procesy učení, které omezí podléhání neověřeným, zavádějícím či nepravdivým informacím a postupům u zaměstnanců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR (dále aplikační garant, “AG”) a zároveň u nich podpoří získávání schopností vyhnout se léčkám omezené pozornosti a kognice. Projekt (i) otestuje a implementuje dynamický e-learningový portál zařazený do informačních systémů AG a (ii) otestuje a zavede tzv. kognitivní nápravy do jeho organizačních procesů. Tyto intervence jsou důležité jednak vzhledem k profesionálně šířeným dezinformacím, k vlivovému působení státních úředníků, ale i kvůli neoptimální úrovni obecné informační gramotnosti.
Projektový tým FSV UK (6)
doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Hlavní řešitelkaMgr. František Géla
Člen týmuIng. Ladislav Báča
Člen týmuMgr. Marcela Konrádová, Ph.D.
Členka týmuMgr. Petr Hamšík
Člen týmuSdílejte projekt s ostatními
Související projekty
Programme on Environmental Communication
Tento čtyřletý výzkumný program má za cíl přeformulovat environmentální komunikaci, tj. začlenit pokročilé a inkluzivní chápání environmentální komunikace do výzkumu, politiky a praxe tak, aby mohla účinně podporovat transformace udržitelnosti.
Expoziční vzdělávací nástroje Paměti národa pro 21. století
Jádrem projektu je experimentální vývoj a aplikovaný výzkum nových technologií a unikátního software pro podporu muzeální zkušenosti a vzdělávání. Interaktivní muzejní exponáty, hry či virtuální realita pro muzeum Paměť národa…
Umělá inteligence, média a právo
Projekt definuje zákonné i podzákonné podmínky spravedlivé ochrany osobní autonomie a práva na informační sebeurčení jednotlivce při používání umělé inteligence v oblasti personalizace zpráv, reklam a dalšího obsahu prostřednictvím hromadných…