Kohoutkovou nebo balenou: Bariéry a motivace konzumace pitné vody
Poskytovatel | Technologická agentura ČR |
Program | Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA |
Kód projektu | TL03000252 |
Účastníci | Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy (koordinátor), Asociace pro vodu ČR z.s., Idealab, s.r.o., Státní zdravotní ústav se sídlem v Praze, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy |
Cílem projektu je identifikovat motivy a bariéry konzumace kohoutkové vody v ČR a zjistit, jak tyto bariéry překonat. Cíle bude dosaženo díky analýze poptávky po balené vodě a preferencí vůči vodě kohoutkové. Preference a postoje spotřebitelů budou zjištěny s pomocí několika vln reprezentativních dotazníkových šetření, které budou zahrnovat randomizované intervence. Budou formulována doporučení, jak zaměřit kampaň na podporu spotřeby kohoutkové vody (návrh novely 98/83/ES), která budou začleněna do přípravy strategie nelegislativní povahy. Dalším cílem je zlepšit senzorické vlastnosti pitné vody vytvořením metodických nástrojů pro provozovatele vodovodů a laboratoře. Tým tvoří ekonomové, sociolog a odborníci na marketing a hygienu vody. Projekt propojuje přístupy několika společenských věd.
Projektový tým FSV UK (1)
Mgr. Milan Ščasný, Ph.D.
Odpovědný řešitel na FSVSdílejte projekt s ostatními
Související projekty
Centrum pro pokročilá ekonomická studia
Cílem projektu je udržet vysokou kvalitu základního výzkumu v oblasti ekonomie na UK a spolupráci mezi pracovišti, které se na UK ekonomickým výzkumem zabývají: CERGE a IES FSV. Finanční podpora…
Excelence v ekonomickém výzkumu energetické efektivity a modelování dopadů – FE3M
Cílem výzkumu je posunout hranice výzkumu energetické účinnosti a modelování chování spotřebitelů a dopadů regulací. Zkoumáme příčiny mezery energetické účinnosti se zaměřením na výběr a substituci kapitálových statků, které domácnosti…
Programme on Environmental Communication
Tento čtyřletý výzkumný program má za cíl přeformulovat environmentální komunikaci, tj. začlenit pokročilé a inkluzivní chápání environmentální komunikace do výzkumu, politiky a praxe tak, aby mohla účinně podporovat transformace udržitelnosti.