Ukázat všechny projekty

European Media Platforms: Assessing Positive and Negative Externalities for European Culture (EUMEPLAT)

Poskytovatel Evropská komise
Program H2020-EU.3.6. - SOCIETAL CHALLENGES - Europe in a Changing World - Inclusive, Innovative and Reflective Societies
Kód projektu 101004488
Účastníci Libera Universita Di Lingue e Comunicazione Iulm (koordinátor), Leibniz-Institut für Medienforschung/Hans-Bredow-Institut, New Bulgarian University, UNIMED - Unione delle Universita del Mediterraneo, Fundacio per a la Universitat Oberta de Catalunya, Universiteit Gent, Bilkent Universitesi Vakif, Ethniko Kai Kapodistriako Panepistimio Athinon, ISCTE - Instituto Universitário de Lisboa, Universita Ca' Foscari Venezia, Foreningen Iked, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy
Hlavní řešitel Ass. Prof. Andrea MICONI

Mediální platformy sice mohou hrát svou roli při posilování evropské identity, evropský rozměr však v dějinách médií dominuje jen zřídka. Většinu webových platforem vlastní americké společnosti a podíly na filmovém trhu jsou rozděleny mezi národní produkci a import ze Spojených států a dalších vlivných zemí. Projekt EUMEPLAT financovaný EU provede multidisciplinární analýzu, která objasní, zda nové platformy (YouTube, Netflix a NewsFeed) činí evropskou kulturu evropštější. K zodpovězení této otázky bude projekt zkoumat ukazatele týkající se produkce, spotřeby a reprezentace. Bude také hledat vzorce na národní, regionální a evropské úrovni.

Chcete se o projektu dozvědět více? Kontaktujte nás!

Pro více informací navštivte stránky projektu EUMEPLAT.

Odpovědný řešitel na FSV
doc. Nico Carpentier, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
+420 222 112 231
nico.carpentier@fsv.cuni.cz

Výsledky projektu

Shrnující video výsledků projektu.

Tři podcastové epizody “Are media platforms making or breaking European identity?”: Episode 1 Episode 2 Episode 3

Článek “Semantic map of Europeanity”

Speciální vydání časopisu CEJC “The Construction of the Future of Platforms”

Související události

20. 11. – 21. 11.

Gendered Cultures in Platform Economies: Entertainment, Expertise and…

Sdílejte událost s ostatními