Odborná komunikace jako nástroj posilování společenské odolnosti v postfaktické době
Poskytovatel | Technologická agentura ČR |
Program | Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA |
Kód projektu | TL05000626 |
Účastníci | Ústav mezinárodních vztahů, v.v.i. (koordinátor), Mccann-Erickson Prague spol. s r.o., International Advertising Agency, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy |
Hlavní řešitel | doc. PhDr. Ondřej Ditrych, MPhil., Ph.D. |
Výzvy 21. století si žádají účinnou komunikaci vědecké expertizy směrem ke státním institucím a veřejnosti. CURIE 1) vyvíjí nástroje pro účinnou komunikaci vědecké expertizy, 2) testuje tyto nástroje na pilotních výstupech (analytických studiích témat relevantních pro českou zahraniční politiku v prostředí zvýšené nejistoty v důsledku COVID-19) a aplikuje je v dalších výsledcích (kurz rozvíjející komunikační kompetence mladé generace leaderů v akademii a multidisciplinární databáze expertů) a 3) představuje ucelenou strategii této komunikace k širokému využití. Naplněním těchto cílů CURIE přispívá ke kompetentnější veřejné politice, posilování důvěry občanů ve státní instituce i instituce expertního vědění a tím k zvyšování společenské resilience, nutné k zvládání současných rizik.
Sdílejte projekt s ostatními
Související projekty
Programme on Environmental Communication
Tento čtyřletý výzkumný program má za cíl přeformulovat environmentální komunikaci, tj. začlenit pokročilé a inkluzivní chápání environmentální komunikace do výzkumu, politiky a praxe tak, aby mohla účinně podporovat transformace udržitelnosti.
Expoziční vzdělávací nástroje Paměti národa pro 21. století
Jádrem projektu je experimentální vývoj a aplikovaný výzkum nových technologií a unikátního software pro podporu muzeální zkušenosti a vzdělávání. Interaktivní muzejní exponáty, hry či virtuální realita pro muzeum Paměť národa…
Umělá inteligence, média a právo
Projekt definuje zákonné i podzákonné podmínky spravedlivé ochrany osobní autonomie a práva na informační sebeurčení jednotlivce při používání umělé inteligence v oblasti personalizace zpráv, reklam a dalšího obsahu prostřednictvím hromadných…