Ukázat všechny projekty

Vývoj teorie a metod pro výzkum herního průmyslu s aplikací na ČR

Poskytovatel Univerzita Karlova
Program PRIMUS
Kód projektu PRIMUS/21/HUM/005
Účastníci Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy (koordinátor), Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Během posledních desetiletí se počítačové a mobilní hry (digitální hry) staly jednou z nejpopulárnějších forem zábavy, obzvlášť mezi mladými lidmi. Zároveň se herní průmysl stává celosvětově jedním z nejrychleji rostoucích mediálních odvětví a velikostí je již srovnatelný s průmyslem filmovým. V současnosti se díky růstu esportu, herního streamování a příbuzných fenoménů stávají digitální hry nedílnou součástí mediální krajiny. Výzkum produkce digitálních her a herního průmyslu je však přesto ve svých prvopočátcích. Cílem navrhovaného projektu je proto sestavit výzkumnou skupinu, jež vyvine teoreticko-metodologický rámec umožňující porozumět komplexnímu fungování herní produkce a herních průmyslů, jakož i jejich zakotvenosti v sociálních, kulturních a ekonomických kontextech. Tento rámec položí základ pro dlouhodobý empirický výzkum herní produkce a etabluje UK coby regionálního lídra ve studiu herních průmyslů. V průběhu projektu naše skupina nový rámec otestuje na případu českého herního průmyslu a popíše specifika herní produkce coby složky lokálního kreativního průmyslu. Projekt vyvrcholí žádostí o ERC grant analyzující herní průmysl coby nové paradigma kulturní produkce.

Chcete se o projektu dozvědět více? Kontaktujte nás!

Pro podrobné informace navštivte stránky projektu.

Hlavní řešitel
doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
+420 222 112 167 +420 251 080 303
jaroslav.svelch@fsv.cuni.cz svelch@fsv.cuni.cz

Sdílejte projekt s ostatními