Ways of imagining in children’s lives with information texts (WONDRE)
Co to vlastně znamená, když nás nějaká informace doopravdy zaujme? A jak takový moment zakoušejí děti? Projekt WONDRE, v jehož centru bude stát prožívání dětí ve věku 9 – 11…
Prospěšný multiagentní AI avatar v malé demokratické společnosti (CZDEMOS4AI)
Cílem interdisciplinárního projektu CZDEMOS4AI, propojujícího právní, etická, pedagogická, mediální, bezpečnostní a psychologická studia, je výzkum celospolečenských dopadů aplikace umělé inteligence (dále AI) v nové fázi vývoje demokracie označované jako „otevřená“…
Plurality of memories
Rozvoj spolupráce v oblasti vzdělávání je jedním z klíčových cílů 4EU+. Společné vzdělávací aktivity mají za cíl testovat a zdokonalovat inovativní metody výuky a poskytovat studentům ze všech 8 univerzit…
Biodiversity, sustainability in the agro-food system 4EU+ Microcredentials(MICROBS)
Rozvoj spolupráce v oblasti vzdělávání je jedním z klíčových cílů 4EU+. Společné vzdělávací aktivity mají za cíl testovat a zdokonalovat inovativní metody výuky a poskytovat studentům ze všech 8 univerzit…
Intersectional Spaces of Participation: Inclusive, Resilient, Embedded (INSPIRE)
Posílení demokratické a inkluzivní účasti na politických procesech Procesy participativní a deliberativní demokracie jsou chváleny za to, že řeší politickou nedůvěru a polarizaci prohlubováním zapojení veřejnosti, ale často jsou kritizovány…
Reframing communication in the European public sphere: an interdisciplinary approach
Na základě předchozích dvou minigrantů věnovaných diskurzivní analýze a optimalizovanému hodnocení komunikace veřejných institucí uspořádal náš dobře prověřený tým ze tří univerzit EU+ řadu užitečných odborných setkání, která toto téma…
Multimodality, Memory, and Cultural Shift in Contemporary Politics
Rozplétáme prolínání „paměti“ ve všech možných podobách a různých chápáních tohoto pojmu se současnou politikou. Za dobu existence aliance 4EU+ jsme byli svědky reakce na migrační krizi, pandemii COVID-19 a…
Digital labor practices and gig economy in digital game cultures
Cílem tohoto projektu je prozkoumat nové přístupy a metody sběru a analýzy velkých dat za účelem studia digitálních pracovních postupů v kontextu nových technologií v odvětví digitálních her, jako jsou…
Gaming Clusters Across Multiple European Regions (GAME-ER)
Hlavním cílem projektu je zkoumat, jak vznikají, rozvíjejí se a udržují videoherní klastry, se zvláštním zaměřením na místní a regionální klastry. Na základě…
A Subaltern That Sings: From Sound Resistance to Musical Diplomacy in Wartime Ukraine
Projekt spojuje dva akademické obory – kulturní diplomacii a postkoloniální studia – s cílem odhalit, jak ukrajinští hudebníci a aktivisté využívají akustické prostředky ke zviditelnění na globální úrovni a ke zvýšení geokulturního statusu své…