Ukázat všechny projekty

Politics and aesthetics of indexical representation in digital games and VR (GAMEINDEX)

Poskytovatel European Research Council Executive Agency (ERCEA)
Program HORIZON ERC Grants
Kód projektu 101169641
Účastníci Fakulta sociálních věd Univerzita Karlova

Digitální hry slibují imerzi do virtuálních světů, ale jaké světy simulují? Ať už se jedná o města v Assassin’s Creed nebo válečné zóny ve střílečkách, hry často kladou důraz na autenticitu. Málokdy se však odehrávají na geografických periferiích a málokdy dávají hlas marginalizovaným skupinám. Projekt GAMEINDEX financovaný ERC jde hlouběji a sleduje, jak je realismus budován prostřednictvím indexikálních referencí. Bude studovat to, jak se reální lidé, předměty a budovy díky technikám, jako jsou motion capture a 3D skenování, stávají herními objekty. Zaměří se také na to, které regiony a skupiny obyvatel jsou ve hrách zachyceny. Cílem je nová teorie reprezentace v počítačových hrách a VR, která odhalí technologické a produkční důvody stereotypních herních reprezentací a inspiruje vývojáře k vytváření vyváženějších a inkluzivnějších virtuálních světů.

Chcete se o projektu dozvědět více? Kontaktujte nás!

Více o projektu na CORDIS

Hlavní řešitel
doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
+420 222 112 167 +420 251 080 303
jaroslav.svelch@fsv.cuni.cz svelch@fsv.cuni.cz

Sdílejte projekt s ostatními